Lovisa - Iakttagelser på en teater

Jag var på göteborgsteatern igår och kollade på Bibeln. En bra men lite annorlunda teater.
När jag satt där tänkte jag på hur en teaterpublik ter sig. Jag tänkte speciellt på två olika saker:
Den ena, inte en teatergrej igentligen utan på alla konserter, när publiken har applåderat ett tag börjag man klappa i takt. Jag tror att det är omedvetet för när jag tänker på det och står mitt i ett hav av taktklappande händer är det otroligt svårt att klappa i otakt.
Den andra är vad jag kallar en teaterhostning. En person börjar hosta, en annan tar vid, en tredje... Jag tror att man tänker: Yes, nu kan jag hosta utan att det är konstigt och pinsamt. En ganska smidig sak för annars skulle alla sitta och hosta sporadiskt under hela föreställningen. Tack för mig, leverpastej ♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin blogg!:)

2012-03-24 @ 19:45:53
URL: http://tildagrubb.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv; varsågod och tack fina du!:)

2012-03-24 @ 19:49:39
URL: http://tildagrubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0