Linnea - ?!

Jag har tänkt på en sak. Varför är det inte okej i Sverige att tycka man är snygg, har en bra personllighet m.m.? Man kan säga massor med dåliga saker om som själv (t.ex. "åh, jag har så tjocka vader", "usch jag har så fula tänder", "min rumpa är för stor" m.m). Men när det kommer till att säga bra saker om sig själv så gör man ursäkter, skrattar bort det och går runt orden på något sätt. Många jag träffat gör detta ink. mig själv ibland. Det som är mer lustig är att när man säger bra saker om sig själv och vågar vara ärlig och säga att men tycker man är snygg eller liknande blir man ofta stämplad som bitch. Är det bitchigt att vara stolt över sig själv? Den Logiken suger. Nu säger jag inte att detta gäller alla men jag vet många som gör detta. Ta er en funderare, gör ni detta? eller kanske era vänner? Våga var stolt över dig själv genom att visa och säga det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0